Helgdagar är glada moneymakers för Southland temaparker

Helgdagar är glada moneymakers för Southland temaparker

Medan barn väntade i linje för att snäppa bilder med jultomten, luktade doften av nyångad tamales och varm kakao i den varma höstluften.

‘Yay, det snöar’ skrek en tonårsflicka på de små bubblorna som masqueraded som de vita språken sprutade från elektriska blåsare gömda i närliggande träd. Julmusiken blared ut från utomhushögtalarna, musiken blandade med rumpa på en berg-och dalbana längs stålspår.

Helgerna har anlänt på ett stort sätt för första gången på Six Flags Magic Mountain i Valencia, vilket är mer känt för magskurande rider än för hjärtvärt nostalgi. Liknande scener har spelat ut i temaparker över hela landet i ett tryck för att öka året runt närvaro, öka mat och souvenirförsäljning och göra vinterhelgen en god moneymaking-säsong.

Sommaren förblir den bästa inkomstgenereringstiden för temaparker, följt av Halloween och springbrott. Men temaparkens chefer investerar tungt för att övertyga parkbesökare för att göra en nöjespark besöka en semestertradition.

Six Flags Magic Mountain är den senaste parken för att hoppa in, i år lägger man till ljus visar, levande musik, carolers och Gå Ner ett Kilo I Veckan nya matvaror som en del av en ‘Holiday in the Park’ -promotion som började på utvalda dagar i slutet av november och sträcker sig till början av januari . stängningstid.

‘Det här är en betydande investering för oss, säger parkpresident Bonnie Rabjohn. ‘Människor svarar verkligen på produkten.’

Pablo Crocitto of Encino tog sin 4-åriga dotter, Valentina, till Six Flags för semesterns festligheter, och sa att hon är för ung för de flesta av de högspännande bergbanorna. Istället mötte hon jultomten och färgade bilder av julscener.

Detta är ett sätt Går Man Ner I Vikt för dem att gå in intäkter. För en relativt liten investering kan de få några fler arbetsdagar att dra besökare.

Martin Lewison, en temapark expert och företagsledning professor

‘Det är ganska coolt för oss båda,’ sa han.

Disneyland, Universal Studios Hollywood och Knotts Berry Farm, bland andra parker, har erbjudit semesterfirande i årtionden. Men nästan alla har uppgraderat de senaste åren.

Knott s Berry Farm förlängde sin semesterevenemang genom sex dagar i år och producerade en ny isvisning. Legoland i Carlsbad lade till nio dagar till sin semestergala i år och installerade en ny skridskoåkning, plus extra snö för rutschbanor.

Disneyland förra året internationaliserade sin årliga julfirande med ett Latino-temaelement som heter ‘Viva Navidad’, som inkluderar folkloriska och samba dansare och jätte dansande mojiganga marionetter. Jungle Cruise ride omvandlades till en semester tema attraktion kallad ‘Jingle Cruise.’ Båda semestertillägg returnerade i år.

Efter semestern kommer Disneyland att lansera en ‘Frozen Fun’ festival för att dra nytta av populariteten för den animerade filmen ‘Frozen’.

Universal Studios Hollywood har intensifierat sin årliga ‘Grinchmas’ -fest med kakorutsmyckning, en berättande tid, en bokförare och en ny musikalisk performance med ett pojkeband.

‘Vårt framgångsrika program vädjar till en bred demografisk’, säger Larry Kurzweil, president för Universal Studios Hollywood. temaparker har rapporterat en stabil närvarotillväxt under de senaste tre åren. Gå Ner I Vikt På En Vecka Holiday push är ett försök att återinvestera vinster för att hålla närvaro och intäkterna stiger, säger temapark experter.

‘Parkerna ser framgång och de letar efter sätt att expandera årstiderna vid lämpliga tider’, säger Dennis Speigel, en temaparkkonsult som hjälpt till att starta ‘Holiday in the Park’ på Six Flags Over Texas för 30 år sedan.

Holiday makeover är inte begränsad till södra Kalifornien.

I år lanserade Six Flags Over Georgia sin första ‘Holiday in the Park’ -händelse, inklusive ett 130-fots julgran, en glasögonskärlek och rostade morer.

Silver Dollar City i Branson, Mo., lade i år en ljust parade på 1 miljon dollar till sin årliga ‘An Old Time Christmas’ -händelse.

Six Flags Discovery Kingdom i Vallejo, Kalifornien, lade till en Hanukkah firande i år till sin årliga ‘Holiday in the Park’ -händelse. Hanukkah-aktiviteterna inkluderar menorahbelysning, levande musik, korttillverkning och dreidel cookie-dekoration, plus judisk stilmat.

På semesterevenemanget ger parkerna möjlighet att locka besökare att spendera på nya matar, drycker och souvenirer.

Försäljningen av mat, drycker och varor genererar nästan 30% av temaparkens intäkter, med antaganden som genererar cirka 53% av tagen, enligt en studie från International Assn. av nöjesparker och attraktioner, en branschhandel grupp.

På Knotts Berry Farm, innehåller menyn nu pumpade kryddor ($ 5,99) och s ‘mores ($ 2,49).

‘Parken letar alltid efter sätt att förbättra,’ sade Knotts talesman Leidy Arevalo.

Six Flags Magic Mountain i år lade till tamales ($ 9,99), pepparmintstrattkaka ($ 13,99) och kanelspice latte ($ 3,99), bland andra erbjudanden.

En annan inkomstkälla är den $ 2 som Six Flags kostar för varje par 3 D-glasögon. Glasögonen låter park besökare se glittrande julbilder när de tittar på fem minuters ljus visar som börjar var 10: e minut.

Lurat av churros och ljus visar Leanna Brassell, 15, och hennes vänner också andra, mer praktiska skäl för att besöka Six Flags under ‘Holiday in the Park’: Linjerna till bergbanorna är kortare än de är under de travlande sommarmånaderna .