BMW 1 Serie Pålitlighet

BMW 1 Serie Pålitlighet

Auto Expresss pålitlighetskrav är baserade på vår drivkraftsundersökning av över 30 000 bilägare. Betygsättningen är genomsnittet för alla ägare av den här bilen som svarade. Enskilda ägare ‘betyg och kommentarer visas nedan. Trots att de är låga körsträckor och väl omhändertagna bil, turboladdaren misslyckades kostar över 1500 att reparera. Det enda problemet med turboen var aseerad manöverarm som säkert kunde ha blivit avskakad med en överblötning med smörjning över natten. Även om manövreraren kunde ha blivit avskakad från turboen, var varan endast levererad komplett med turbo. mekaniker uppgav att turboen (min gamla) skulle betjänas och säljas igen till samma pris som jag betalade. Även om jag inte kör min bil hårt, väntade jag bättre ekonomi från en diesel. Prestanda från mthe motorn är mycket bra, speciellt mellanklassen power.Reliability: 3/5 Byggkvalitet: 3/507 reg Diesel, ägare för mindre än ett år Utmärkt bil att köra, bra hantering, bekväm och motor drar bra i alla växlar . Hög byggkvalitet internt och externt, mycket önskvärt men ändå har mycket rimliga driftskostnader. Gott om plats för förare och passagerare, baksätet erbjuder bara tillräckligt med utrymme för 2 vuxna att resa bekvämt, stöveln är relativt liten för klassen (värt det för bakhjulsdrift körupplevelse och balans), gott om plats om du behöver det med baksäten viks ner. Älska biljorden Reg Diesel, Ägare för Mindre än ett årFantastiskt roligt litet bil, betyder rak linje prestanda såväl som genom hörn. Dieselmotorn säkerställer att den även fungerar på bränsleekonominsidan. Jag blev förvånad när en morgon släppte mig på M1, men en BMW-ingenjör kom snart ut och när han inte kunde lösa problemet på plats, eskorterade han mig resolut till den närmaste återförsäljaren. Sammanfattningsvis: en strålande bilförare men du förväntar dig inte en> 1k bill på en bil som i sin ålder, så kanske lite opålitlig. Rabilitet: 2/5 Byggkvalitet: 5/508 reg Diesel, ägare för mindre än ett år Vi hade en ledare gå och jag slutade upp med bilen. 1-serien hade så bra rapporter, jag var säker på att det skulle vara en bra bil. Det var inget annat än att nigglar elektriska fönster slutade fungera förra veckan i snön, så gjorde spegelduken det började fungera igen igår. Några av de problem stammar från den tidigare användaren av bilen. Först av all snö och bakhjulsdrift. Jag kommer aldrig att äga en bakhjulsdrift igen. Ge mig min Altea någon dag över BM.2006 reg Petrol, Ägare för mer än 5 år, men som exemo i mars 2007 efter det registrerades i september 2006 hade inga pålitlighetsproblem. Inget har misslyckats . 6-växlad växellåda. kryssningar väl. Jag använder endast bilen för fritidsresor och semester 3 gånger om året. servas på bmw huvudhandlare varje 2 år på grund av låg årlig körsträcka. nöjd med detta arrangemang.2008 reg Diesel, ägare i 3 till 5 år Det är pålitligt men väldigt dåligt i snö som bakhjulsdrift. Servicekostnaderna är höga hos återförsäljare, de rysar dig men inte mycket kostsamma om man går till ett tillförlitligt servicegalleri, och delarna måste bytas ut, vilket någonsin delar behöver behöver ersättas och är mer eller mindre samma som de andra tillverkarna.2005. reg Diesel, ägare i 3 till 5 år har aldrig låtit mig nere. (oh kära vad som slitit det!). Som en skicklig mekaniker gör jag min egen service. bmw återförsäljare är alltför kära. delar är lättillgängliga och raka för att passa. för en 2 liters motorbränsleförbrukning är utmärkt och ännu bättre på de senare modellerna. Bra att köra, ger effektivitetsdynamikmotorn bra prestanda och utmärkt bränsleförbrukning. Ägs i 18 månader och återvände till återförsäljaren två gånger för mindre problem. Bra styling, prestanda och praccticality skulle definitivt välja en 1-serie igen i framtiden.