BMW 4-serie Cabriolet

BMW 4-serie Cabriolet

Den utåtsträckta och snygga BMW 4-serien Cabriolet är ett viktigt djur tack vare de tekniska lösningarna som behövs för att förstyva upp sin topless kropp. Det är märkbart mindre smidigt och engagerande att köra än sin Coupe systerbil som ett resultat, även om det verkligen är roligt bakom ratten, speciellt om friluftsmotorer är din sak. Det finns ett brett utbud av bensin- och dieselmotorer som erbjuder en utbud av prestandanivåer inklusive den imponerande effektiva 420d. De mer kraftfulla motorerna passar bilens avslappnade natur bäst, men det är värt att överväga, liksom den frivilliga automatväxeln och den adaptiva upphängningen om du kan täcka de höga prisprestationerna. 4-serien Cabriolet är en praktisk bil att leva med eller det skulle vara om metallyftet inte slog in hälften av bagageutrymmet när den fälldes. Mjuka takdrivna rivaler som Audi A5 Cabrio kommer att låta dig ta mycket mer bagage på semester. Vår ChoiceBMW 4-serie 420d M Sport ConvertibleBMW gav oss 4-serien tillbaka 2013 och köpare har nästan blivit överraskad över att behöva ringa den populära 3 Serie Coupe och Convertible med ett annat namn. Om du fortfarande är med den senaste namngivningskonventionen, är 3-serien nu Saloon och Touring Estate variant medan 4-serien kommer i Coupe, Cabriolet och Gran Coupe. Alla är nu väl etablerade i billandskapet. Det borde var inte överraskad att BMWs 4-serie modeller alla delar samma plattform som den senaste 3-serien, med samma hjulbas, men ett något bredare spår och en lägre tyngdpunkt. Bäst konvertibla bilar att köpa nuThe 4 Series Cabriolet recenserade här delar de flesta karosserier och interiör med 4-serien Coupe, men förlorar det fasta taket som byts ut av en tredelt vikande metallversion som hänger snyggt in i bagaget. Det andra alternativet i serie 4-serien är Gran Coupe, som är en slank och elegant fem dörr / hatchback systermodell till ‘vanlig’ tvådörr Coupe. BMW 4 Series CabrioletandAudi A5 är de främsta rivalerna. Cabriolet, som båda har traditionellt tygtak som, beroende på var parkeringen, får dem att känna sig lite mindre säkra. Du kan få 4-serien Cabriolet i tre trimnivåer: SE, Sport och intervallet toppning M Sport. För den riktiga kraften missbrukare där finns också en fullständig ‘M’ -version som heter TheM4 Convertible, som har 431bhp och supercar hotande acceleration.Image 2 av 19A brett spektrum av motorer finns i 4-serien Cabriolet, med 420d, 430d och 435d diesel och 420i , 430i och 440i bensinmotorer som erbjuds. Effekten sträcker sig från 420i s 182bhp, hela vägen upp till 440i s 322bhp. Växelväxling hanteras av den manuella sexväxels manuella rutan, men det finns en valfri åtta hastighetsautomat. Du kan även få en xDrive-version för överlägsen 4×4-väghållning. Den senaste ansiktslyftan har honat 4-serien körupplevelse med tweaks till upphängningen och uppdaterade styling med reviderade LED-lampor fram och bak. Det har också förbättrat tekniska och klassiska trimmaterial i kabinen.Engines, prestanda och drivning3.6As med 4-serien Coupe sitter 4-serien Cabriolet 10mm lägre på vägen än en 3-serie salong. Tyngdpunkten är också 20mm lägre än i 3-serien, men Coupéerna är ytterligare 20mm lägre stillbild. Detta manifesterar sig på vägen där, medan Coupe-versionen känns som en sportbil, känner 4-serien Cabriolet lite mer avslappnad, det är mer av en kryssare. Du kan också skylla på den extra vikten för detta: inte bara gör det konvertibla komplexa viktaket något, men också den extra chassitförstärkning BMW måste passa in i bilen till kompensera för förlusten i strukturell styvhet som orsakas av att effektivt klippa av taket. När det gäller BMW 440ithe Convertible är 295 kg tyngre än Coupe. Det är ungefär lika med att köra med tre internationella rugby spelare i bilen med dig hela tiden . Det påverkar smidighet jämfört med Coupe, vilken av de två systerns bilarna känns mycket mer som en sportbil. Om du vill ha extra grepp och all väderförsäkring för allhjulsdrift kan du ange det på ingångsnivå 420i bensin eller någon av den andra er diesels.EnginesAlthough sanna prestanda entusiaster alltid väljer den lättare och bättre smidigheten i Coupe, garanterar 4 Serie Cabriolets motortåg ingen av dem som känner sig svaga. Bensinlinjen går upp med 2,0 liter 420i med 182bhp, vilket är tillräckligt för att se 0 62mph på så lite som 8,2 sekunder och en topphastighet på 143mph. 430i-versionen kan få sprinten gjort på 6,4, men i dag använder den samma turboladdade 4-cylindriga motorn som i 420i och har inte samma ljuduppdrag eller gasrespons på BMWs raka sexs gamla. Den 440i som finns tillgänglig bara i M Sport trim har en äkta sexcylindrig motor som tar 4-serien in i riken med allvarliga prestanda, med 0 62mph anländer i 5,4 sekunder. Gå till en diesel och ingångsnivå 420d har 188bhp och slår 420i till 62mph med en tiondel av en sekund.Den 6-cylindriga 430d tar dig dit på 5,9 sekunder. 435d-motorn erbjuds endast med xDrive och extra 4×4-dragningen innebär att bilen är ännu snabbare än 440i tar bara 5,2 sekunder på referenssprinten. du kan föreställa dig, M4 är prestandakungens pin med 429bhp och 0 62mph i 4,2. 4-serien kostar mellan 4000 6000 mer än motsvarande 4-serie Coupe att köpa och den tyngre vikten betyder marginellt sämre prestanda, såväl som fattigare bränsle ekonomi och C O2-figurer. Överallt ger 420d den mest ekonomiska känslan. 420d-s 2,0 liters diesel har 55,4 mpg, men tack vare sin 188bhp har det tillräckligt med prestanda för att tillfredsställa de flesta. Det kanske inte låter lika bra som bensinmodellerna med taket, men den här bilen är mer uppbyggd för cruising runt än att slängas ner på en bakväg. Vad är fler utsläpp så låga som 133g / km innebär minimala skatteavgifter för företagskonsulter. Att ange en autotransmission lägger till drygt 1 500 till priset och sänker utsläppen med 3g / km. Det är en värdefull investering om du har råd med det, eftersom BMW-manualerna inte har det smalaste skiftet och pedalerna är något kompenserade. Du kanske också vill förbättra din bil med några andra kostnadsalternativ. som blåser hetluft genom ventiler på framsidan av nackstöd och den adaptiva fjädringen. Den senare förbättrar komforten, plus med en knapptryckning kan du sätta bilen i sportläge för en mer dynamisk enhet. inte försiktig men den frestande alternativlistan kan göra inköpspriset raket uppåt. Försäkringsgrupper Tack vare ett brett utbud av prestandaalternativ, lockar 4-serien Cabriolet ett brett utbud av försäkringsgrupper. Den dyraste att försäkra är den 42-graderade 435d xDrive Luxury auto. Den billigaste kommer att vara gruppen 30 betygsatt 420i SE.